Call Of Duty : World At War

Call Of Duty : World At War

Call Of Duty : World At War

Call Of Duty : World At War

نقاط قوت بازی : گرافیک خوب , نورپردازی در قسمت روز , اسلحه های طبیعی , دود و آتش و انفجار های زیبا , تنوع مراحل , صداگذاری عالی و …

نقاط ضعف بازی : داستان ضعیف , نورپردازی ضعیف در شب , کوتاه بودن مدت به پایان رساندن بازی , فیزیک بد , هوش مصنوعی متوسط و …

جنگ جهانی همیشه مورد توجه بوده است و هر روز نکات جدیدی درباره آن مشاهده می شود و دلاوری های جدیدی را از آن می شنویم . در این راستا شرکت های بازی سازی هم دست به ساخت بازی هایی با موضوع جنگ جهانی شده اند و موفق ترین این بازی ها را می توان سری Call Of Duty یا ندای وظیفه دانست . و امسال نسخه ی پنجم آن با نام Call Of Duty : World At WAR ( ندای وظیفه : دنیا در جنگ ) منتشر شد و همگان را متحیر کرد . داستان این سری از بازی به جز نسخه ی چهارم آن از روی واقعیتی که در جنگ جهانی اتفاق افتاده است می باشد و تقریبا تمامی اتفاقات درون بازی در جنگ هم روی داده است . بازی توسط شرکت Treyarch ساخته شده و Activision آن را منتشر کرده است .

داستان بازی در باره ی جنگ آمریکا با ژاپنی ها و همچنین روس ها و نازی ها می باشد که به طور موازی با یکدیگر بیان می شود و تقریبا داستان خاصی را ندارد و فقط برای فتح 2 نقطه ی مهم در ژاپن و آلمان طراحی شده است . در کل اگر از داستان هم چیزی را نفهمیدیم چیز زیادی را از دست نداده ایم و کلا این بازی زیاد به داستان خود اهمیت نداده است .

گیم پلی بازی برای کسانی که سری های قبل آن را بازی کرده اند تقریبا تغییر نکرده است و فقط اشکالات آن برطرف شده و امکانات جدیدی به آن اضافه شده است ولی اگر شما هم مثل من برای اولین بار این سری را تجربه کرده اید باید بگویم که گیم پلی و کنترل بازی بسیار راحت و روان است و با امکانات زیادی که برایتان قرار داده شده است خیلی راحت می توانید بازی را به پیش ببرید . در کل بازی با سبک بکش و برو جلو ساخته شده است و بهترین کار برای پیشروی و فتح مناطق هم همین کار است و اصلا نباید معطل کنید چون هرچه در یک منطقه برای کشتن دشمنان صبر کنید همین طور دشمن می آید و به نظر من یکی از مشکلات بازی همین است زیرا هرگز دشمنان تمام نمی شوند مگر اینکه شما به جلو حرکت کنید و دوستانتان به دنبالتان بیایند .

در بازی شما یک گروه متشکل از یاران وفادار و باهوش دارید که در جنگ ها بسیار به شما کمک می کنند . آنها بسیار باهوش هستند و کار خود را بلدند . البته هوش دشمنان هم بسیار خوب است و در مقابل شما بسیار خوب عمل می کنند . در مقابل شما کمین میگیرند و از هر طرف به شما حمله می کنند . یکی از نقاط ضعفی هم که در این قسمت به خصوص برای دوستانمان وجود دارد این است که تا شخصیت اصلی بازی به جلو حرکت نکند دوستانتان به جلو پیشروی نمی کنند و در حقیقت شما به نوعی طعمه هستید و باید اول از همه وارد مهلکه شوید .

بازی در 2 منطقه کاملا متفاوت روی می دهد . بازی در ژاپن و آلمان پیش می رود و این دو منطقه به صورت موازی انجام می شود . یعنی ابتدا یک مرحله را در ژاپن انجام می شود و مرحله ی دیگر در آلمان و این خود عجیب است و بهتر بود که ابتدا مراحل ژاپن طی می شد و سپس به آلمان می رفتیم .

از آنجا که بازی در 2 منطقه روی می دهد انتظار می رود که محیط اطراف هم متفاوت باشد که اینکار هم خیلی خوب صورت گرفته است . در ژاپن شما شاهد مناطق جنگلی و ساختمان های ژاپنی هستید و در آلمان که بیشتر نبردها در شهر برلین صورت می گیرد شاهد ساختمانهای بلند و تخریب شده خواهید بود . همچنین سربازان این دو منطقه از نظر شکل و نوع لباس و مهمات و اسلحه با هم متفاوت هستند . سربازان ژاپنی دلاورتر و زیرک تر هستند . مهماتشان قوی تر و استراتژی های بهتری در برابر شما دارند . هنگامی که مهماتشان تمام می شود با نیزه به سمتتان حمله می کنند .

سربازان آلمان کمی ترسو تر هستند و البته اسلحه ها یی که در این منطقه مورد استفاده قرار می گیرد ضعیف تر هستند . اغلب این سربازان در ساختمانها پناه می گیرند و خیلی کم دیده می شود که در محیط های بازی باشند .

هرگز از دشمنانتان غافل نشوید چون ژاپنی ها در هرجایی کمین گرفته اند . در لابه لای بوته ها و یا بالای درختان آنها را خوهید دید که چاره ی از بین بردن آنها هم آتش افکنی است که در دستتان قرار دارد و با به آتش کشانده درختان و چمن ها آنها را بسوزانید . ژاپنی ها ناگهان از پشت سرتان با شمشیری که در دست دارند به شما هجوم می آورند که شما می توانید با زدن چند دکمه آنها را بکشید و از دستشان خلاص شوید . همچنین هنگامی که دشمنتان را زخمی کرده اید هم نباید از او غافل شوید , ممکن است ناگهان اسلحه کمری خود را بیرون بیاورد و به شما شلیک کند .

عیبی هم که در هوش مصنوعی بازی وجود دارد این است که انگار شخصیت اصلی بازی از همه ی دیگر سربازان مهمتر است و همه فقط قصد کشتن او را دارند . مثلا اگر شما در یک طرف باشید و 10 نفر از یارانتان در طرفی دیگر باشند نارنجکی که پرتاب می شود به سمت شما نشانه گرفته شده است نه آن 10 نفر ! و این خود جای تامل دارد .

در این بازی هم مثل بسیاری از بازی های جدید هیچ خط خونی را مشاهده نخواهید کرد و فقط اگر شلیکی به شما شود صفحه قرمز و تار می شود و اگر در جایی پناه بگیرید جانتان کامل می شود . در بازی مواظب نارنجک های دشمنانتان باشید . هنگامی که نارنجکی در نزدیکی شما بیفتد با علامتی که روی صفحه نشان داده می شود مکان آن مشخص می شود و شما باید بلافاصله بر خلاف جهت آن حرکت کنید تا جان سالم به در ببرید .

در بازی اسلحه های گوناگون زیادی دیده می شود و این اسلحه ها به طور کامل از روی نمونه واقعی آنها ساخته شده است و حتی می توانید این اسلحه ها را در دست سربازانی که در Loading هایی که به صورت سینمایی نشان داده می شود ببینید . همین لودینگ ها هم یکی از موارد مهم بازی است که نقش مهمی در عملیات ها دارند . در واقع مراحل انجام عملیات را در این لودینگ ها خواهید دید که به صورت خیلی جالب هم طراحی شده است و در فهماندن عملیات نقش مهمی دارند .

یکی دیگر از نکات مثبت بازی مختلف بودن مراحل بازی است . به جز مراحلی که شما به همراه یارانتان در حمله شرکت می کنید مراحلی همچون در دست گرفتن کنترل تانک و حمله با تانک و همچنین نبردهای هوایی که با استفاده از تیربار هواپیما باید کشتی های ژاپنی ها و هواپیماهای آنها را بزنید وجود دارد که این گوناگونی از تکراری کردن و خسته کننده کردن بازی جلوگیری می کند .

گرافیک بازی واقعا عالی است و واقعا حس حضور در جنگ جهانی را به شما القا می کند . نورپردازی به صورت خوب کار شده است . البته در مراحل اول که در شب انجام می شود نورپردازی ها خوب کار نشده و ممکن است شما را آزار بدهد و اصلا از انجام دادن بازی منصرف شوید اما وقتی به مراحل روز بازی می رسیم وضع کاملا عوض می شود . سایه ها هم خوب کار شده اند و بسیار طبیعی درست شده اند . در مراحل بارانی بازی تفنگ و لباس شما و دوستانتان خیس می شود و بسیار زیبا درست شده است و شما می توانید انعکاس نور را در تفنگتان به زیبایی مشاهده کنید .

انفجار های ایجاد شده از پرتاب نارنجک و یا حمله های هوایی بسیار زیبا و طبیعی درست شده اند و دود ایجاد شده از آن هم بسیار طبیعی و نرم ساخته شده و پس از حرکت به سمت بالا آسمان را تیره می کند که در نوع خود جالب توجه است .

آتش های ایجاد شده هم خوب و هم ضعیف است . اگر با اسلحه ی آتش افکن خود درختی را به آتش بکشید شاهد سوختن بسیار زیبا و طبیعی درخت خواهید بود ولی در رابطه با علف ها کاملا بر عکس است , علف ها بصورت خیلی عجیب می سوزند و بدون هیچ حرکتی فقط در جای خود رنگشان تغییر میکند !

فیزیک بازی هم خوب است . جای گلوله بر روی بدن دشمن می ماند و همچنین در مراحل ژاپن که تفنگ های قوی تر در دست دارید می توانید با شلیک به اعضای بدن دشمن عضو مربوطه رو قطع کنید که زیباترین اون قطع کردن سر دشمنان هست که خیلی زیبا طراحی شده است و پس از شلیک به سر یا گردن دشمن شاهد پرت شدن سر به طرف دیگر خواهید بود . البته فیزیک بازی خالی از نقص هم نیست و جای کار بیشتری هم داشت تا بازی را بسیار بهتر کند .
صداگذاری ها یکی از نکات قوت بازی است و به حق عالی درست شده و حس یک جنگ تمام عیار را به شما القا می کند . موسیقی های بازی بسیار خوب است و موسیقی به کار گرفته شده در ژاپن و آلمان با هم متفاوت است . در هنگام درگیری موسیقی ریتم تندی را پیدا میکند و هیجان را به اوج خود می رساند . در درگیری ها هم شاهد فریاد سربازان هستید و هنگامی که سربازان دشمن در حال جان دادن هستند صدایی هولناک را می شنوید که واقعا هراسناک است . وسایل نقلیه صدای مربوط به خود را دارند و همچنین صدای هر تفنگ با تفنگ دیگر متفاوت است .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: نقد و برسی
[ پنج شنبه 29 اسفند 1392 ] [ 14:58 ] [ علی امیدی ]
[ ]